Vil du jobbe med nytt regelverk for viderebruk av offentlige data og bidra til morgendagens innovasjoner?
Avdeling for IT- og forvaltningspolitikk - Sekretariatsleder
Du får jobbe med
Sekretariatet skal bidra til at utvalget levere et produkt av høy kvalitet.
Arbeidsopggaver
- ansvar for sekretariatet, og du har sammen med utvalgsleder hovedansvar for fremdriften i arbeidet
- sekretariatet skal blant annet innhente informasjon, utarbeide diskusjonsnotater, bistå utvalget med utredning og analyse, skrive og ferdigstille utvalgets rapport med å utforme lovforslag med kommentarer
- koordineringsansvar, med overordnet ansvar for økonomioppfølging
- ansvar for organisering av møter i utvalget - tematisk og praktisk
Sekretariatet er faglig uavhengig av Kommunal- og moderniseringsdepartementet, men med administrativ tilknytning og tilsetting i departementet.
Vi søker deg som
Nødvendige kvalifikasjoner
- juridisk embetseksamen/mastergrad i rettsvitenskap
- god kunnskap om forvaltningsrettsområdet, herunder offentleglova
- utredningserfaring
- meget god skriftlig formuleringsevne
Ønskelige kvalifikasjoner
- erfaring fra andre rettsområder som faller inn under utvalgets mandat og relevante EU-rettsakter
- erfaring fra regelverksutvikling
- erfaring fra utvalgsarbeid vil være en fordel
- gode resultater fra studiet
-
erfaring fra utvalgsarbeid vil være en fordel
Personlige egenskaper
Vi tror du vil trives om du:
- har gode analytiske evner
- har god muntlig formidlingsevne
- kan forstå og formidle komplekse problemstillinger
- er god til å planlegge arbeidsprosesser
- er strukturert og jobber effektivt under press
- har god gjennomføringsevne
Det vil være mye samhandling på tvers med utvalget og sekreteriatet, så det er en fordel om du trives å omgås andre og er god på mellommenneskelige relasjoner.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
Vi ønsker deg velkommen inn i et arbeidsfellesskap med dyktige kolleger som er stolte av jobben sin.
Vi tilbyr:
- En spennende jobb i et sterkt fagmiljø
- Utfordrende og samfunnsnyttige oppgaver
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Arbeidsplass sentralt i Oslo sentrum, med mulighet for fjernarbeid
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger, med automatisk medlemskap i Statens pensjonskasse
- Fleksibel arbeidstid
- Mulighet for trening i arbeidstiden
Noe reisevirksomhet må påregnes.
Lønn: Sekretariatsleder lønnes som seniorrådgiver/utredningsleder fra kr. 800.000 - kr 1 000 000 pr. år. Stillings- og lønnsplassering avhenger av erfaring og kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.
Sikkerhetsklarering: Tilsetting skjer under forutsetning at søker kan bli sikkerhetsklarert på nivå BEGRENSET og autorisert.
Les mer om sikkerhetsklarering på nettsidene til Nasjonal sikkerhetsmyndighet
Slik søker du
Søknad sendes elektronisk via linken "Søk stillingen" øverst på denne siden. Legg ved vitnemål og eventuelle attester.
Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke - uansett alder, kjønn, funksjonsevne, etnisk bakgrunn, seksuell legning eller hull i CV. Arbeidsforholdene vil bli lagt til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbsøkerportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.