Vil du jobbe med etikk, integritet og bierverv i en av Norges mest spennende statlige virksomheter?

Politiets Fellestjenester

Søknadsfrist

Politiet etablerer nå et felles system for godkjenning og registrering av bierverv, kombinert med effektive oppfølgingstiltak. Ansattes bierverv kan utgjøre en vesentlig risikofaktor for interessekonflikt og inhabilitet. Det er utarbeidet en nasjonal løsning for saksbehandlingen som skal samles i Politiets fellestjenester (PFT).Politiets fellestjenester (PFT) er politiets leverandør innen eiendom, anskaffelser, materiell, logistikk, lønn og regnskap. Avdeling for lønn og regnskap er lokalisert i Kristiansund og har fått ansvar for saksbehandling av og tilrettelegging for søknader om bierverv.Vi ser etter deg som har lyst å bidra til en vellykket etablering av en ny fellestjeneste. Du vilvære med på å bygge opp tilbudetbidra til å dokumentere beste praksis i tett samarbeid med andre aktører i politietsørge for effektiv drift og kontinuerlig prosessforbedringAndre oppgaver relatert til våre fagområder kan også legges til stillingen. Disse oppgavene vil tilpasses kompetanseprofilen til den som tilsettes.Vi har fokus på kontinuerlig forbedring for å videreutvikle våre tjenester og prosesser, og vi ønsker at du også synes det er viktig. Hvis du i tillegg har godt humør og skaper gode relasjoner til kolleger og samarbeidsparter er du den vi søker etter.Bli med på laget vårt!

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet ansvar for behandling av søknader om bierverv i politiet
  • Behandling av biervervsøknader, herunder arbeid med og utvikling av praksis knyttet til gråsonetilfeller
  • Etablering og vedlikehold av rutiner for ivaretakelse av søkers rettigheter og andre lovkrav
  • Vurdering og behandling av innsynsbegjæringer relatert til bierverv
  • Ansvar for datakvalitet, etablering av og utarbeidelse av rapporter for fagområdet
  • Juridisk vurdering av problemstillinger i prosjekter og standardiseringssaker på lønnsområdet
  • Annen juridisk bistand og rådgivning internt i avdelingen
  • Deltakelse i prosjekter

Kvalifikasjoner

  • Master i rettsvitenskap eller juridisk embetseksamen
  • Kjennskap til forvaltningsloven og god innsikt i statlig forvaltning
  • Ønskelig med relevant erfaring, gjerne fra kollektiv og/eller individuell arbeidsrett
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne og gode kommunikasjonsegenskaper
  • Erfaring med bruk av Lean-verktøy og systematisk forbedringsarbeid er ønskelig

Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Den som blir ansatt må kunne sikkerhetsklareres til nivå Hemmelig.  

Personlige egenskaper

  • Du jobber selvstendig, er strukturert og er drevet av resultater som skapes i samspill med andre
  • Du leverer alltid kvalitet og er god på å bruke tilgjengelige ressurser og kompetanse for best mulig resultat
  • Du er profesjonell i dialog med søkere og samarbeidspartnere
  • Du er opptatt av etikk og integritet sett i sammenheng med samfunnsoppdraget til politiet
  • Du har godt humør og er opptatt av å skape gode relasjoner til de rundt deg

Som medarbeider i politiet kjennetegnes du av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Vi jobber sammen for fellesskapets beste i tråd med lover, regler og våre verdier.  Du kan lese mer i vår medarbeiderplattform og i våre etiske retningslinjer.

Vi tilbyr

En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi

  • Stillingen lønnes som Seniorrådgiver (stillingskode 1364), fra kr 600.000-760.000 brutto per år, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte kan høyere lønn vurderes
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
  • Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)

Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.

For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.   

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

Søknadsfrist: 31.08.2022

Arbeidsgiver: Politiets Fellestjenester 

Sted: Kristiansund 

Stillingstittel: Jurist

Stillinger: 1 

Heltid / Deltid: Heltid 

Stillingsprosent: 100

Kontaktinformasjon

Aud Marit Hustad
Seksjonssjef 
97167026

SØK HER