Seniorrådgiver - Juridisk enhet

Fylkesmannen i Innlandet, Hamar

Søknadsfrist

Jurist med interesse for plan og bygningsloven

Fast stilling

Fylkesmannen i Innlandet har ledig fast stilling som seniorrådgiver

Om stillingen

Stillingen er lagt til Juridisk enhet. Enheten har 10 medarbeidere som bl.a. arbeider med klagesaksbehandling og veiledning etter Plan- og bygningsloven, Kommuneloven, Offentleglova og Forvaltningsloven. 

Arbeidsoppgaver

Den som tilsettes skal primært arbeide med veiledning og klagesaksbehandling etter Plan- og bygningsloven, men også med oppgaver på andre av enhetens fagområder etter behov. 

Kvalifikajsonskrav

Juridisk embetseksamen/Master i rettsvitenskap

Vi er ute etter søkere som har:

  • Relevant praksis fra offentlig eller privat virksomhet.  
  • Erfaring fra arbeide med plan- og bygningsloven og /eller fra de øvrige nevnte lovområder
  • Solide kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Evne til initiativ og selvstendig arbeid
  • Gode ferdigheter i bruk av IKT-verktøy

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. Den som tilsettes må ha interesse for fagområdene og trives med høyt arbeidstempo. Selvstendighet og aktiv deltakelse i et tverrfaglig miljø er viktig. 
 

Vi tilbyr

  • Arbeidsmiljø preget av høy kompetanse og faglig spennende oppgaver.
  • Avlønning som seniorrådgiver stillingskode 1364, (lønnsspenn 540.000-650.000), avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. 
  • God pensjonsordning i Statens pensjonskasse
  • Fleksibel arbeidstid

Prøvetiden er 6 måneder.

Spørsmål om stillingen

Nærmere informasjon om Fylkesmannen i Innlandet finnes på https://www.fylkesmannen.no/innlandet.

Opplysninger om stillingene gis av avdelingsdirektør Jo-Bjørner Haugen, tlf. 61 26 60 35/951 36 872 eller direktør Anne Katrine Fossum tlf 62 55 10 36/901 18 816

Fylkesmannen i Innlandet legger vekt på mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke – uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Fylkesmannen ønsker å realisere regjeringens mål knyttet til inkluderingsdugnaden, om at minst 5% av de nyansatte i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV'en. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for personer med nedsatt funksjonsevne

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkere ber om å ikke bli oppført på søkerlista, jf. offentlighetslovens § 25.

Om Fylkesmannen

Fylkesmannen er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylket. Vi skal arbeide for at statlig politikk kan bli fulgt opp i fylket. Vi har oppdrag fra 12 departementer og 9 direktorater og er organisert i 4 virksomhetsområder. Vi har sektorvise forvaltningsoppgaver som tilsyn, klagebehandling og veiledning, samt at vi skal bidra til et helhetlig perspektiv overfor kommunene.

Vi driver også kompetanseheving og bidrar til utvikling innenfor våre ansvarsområder.

Fylkesmannen i Innlandet har hovedkontor på Lillehammer. Den utlyste stillingen i juridisk enhet vil inngå i virksomhetsområdet Beredskap, vergemål, justis, kommunal og regional samordning. Dette virksomhetsområdet har kontorsted i Statens hus på Hamar.

 

SØK HER !