Seksjonsleder jus og anskaffelser
AtB, Trondheim
AtB er mobilitetsselskap for offentlig kollektivtrafikk i Trøndelag. Vi har ansvar for å planlegge, anskaffe, drifte, utvikle og markedsføre et framtidsrettet mobilitetstilbud for hele Trøndelag. Vi jobber for at tilbudet skal være samordnet, attraktivt, miljøvennlig og tilpasset ulike behov og reisemønster. AtB skal være et samlende kompetanseorgan for kollektivtrafikken i Trøndelag.
Vi søker etter en motiverende, inspirerende og faglig dyktig leder til seksjon for jus og anskaffelser i AtB
Seksjonen har hovedansvaret for gjennomføring av anskaffelser i henhold til regelverket om offentlige anskaffelser, kontrakts- oppfølging og generell juridisk rådgivning til hele organisasjonen, inkludert direktørgruppa og administrerende direktør. Seksjonen skal gjennom gode anskaffelsesprosesser, effektiv kontraktsadministrasjon og juridisk rådgivning bidra til å sikre overordnede mål om best mulig kollektivtrafikk og mobilitet for Trøndelags befolkning.
AtB har i 2019 et budsjett på over 2 milliarder kroner og et omfattende samfunnsansvar med store og komplekse anskaffelser. Dette stiller store krav til anskaffelseskompetanse og kapasitet i organisasjonen. AtBs anskaffelser skjer i henhold til regelverket om offentlige anskaffelser og anvendelse av regelverket vil være en sentral oppgave for å best mulig oppnå målsetningene med anskaffelsene. For å sørge for god resultatoppnåelse er det også viktig med et utstrakt tverrfaglig samarbeid med øvrige seksjoner og avdelinger.
Stillingen har det øverste faglige ansvaret for anskaffelser i AtB og rapporterer til Direktør for Økonomi og administrasjon. Stillingen inngår i ledergruppen til Direktør for Økonomi og administrasjon i AtB. Seksjonslederen for jus og anskaffelser vil ha en sentral rolle i AtBs resultatoppnåelser, og vil lede en kompetent seksjon med åtte ansatte.
-
Lede seksjon for jus og anskaffelser
-
Være rådgiver og fagansvarlig for anskaffelser og sikre at anskaffelser skjer i henhold til gjeldende regelverk
-
Gjennomføre anskaffelser på strategisk og operativt nivå i tråd med gjeldende regelverk og rutiner, samt arbeide i tverrfaglige team
-
Utvikle og følge opp AtBs strategiske og operasjonelle mål innen anskaffelsesområdet og juridisk rådgivning
-
Ansvar for forvaltning og support tilknyttet innkjøpssystemet og innkjøpsprosedyrer
-
Delta i forbedringsprosesser og utnyttelse av digitale verktøy
-
Relevant universitets- eller høyskoleutdanning tilsvarende en mastergrad. Lang og relevant erfaring kan veie opp for manglende formell faglig bakgrunn
-
Minimum fem års relevant praksis innen offentlige anskaffelser, og dokumentert evne til selvstendig og resultatorientert arbeid.
-
God økonomisk og forretningsmessig forståelse
-
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
-
Ledererfaring med personalansvar
-
Kunnskap om og erfaring med bruk av IKT-systemer innen innkjøp og administrasjon, er en fordel
-
Gode lederegenskaper, samarbeidsevner og evne til å bygge gode relasjoner og nettverk.
-
Som leder er du åpen, inkluderende og tillitsskapende, og du evner å bygge gode samarbeidsformer på tvers av fagmiljø
-
Du er faglig nysgjerrig og liker å holde deg oppdatert, samtidig som det er naturlig for deg å dele kunnskap med de rundt deg
-
Ønske om å bidra til forbedringer
-
Personlig egnethet vektlegges
-
Et hyggelig, utviklingsorientert arbeidsmiljø og dyktige medarbeidere
-
Faglige utfordringer og spennende arbeidsoppgaver
-
God mulighet for faglig og personlig utvikling
-
Lønn etter avtale
-
Tjenestepensjon og forsikringsordninger gjennom KLP