Rådgiver - jurist
Statsforvalteren i Rogaland: Samfunnsavdelingen
Arbeidsoppgaver
Hovedinnhold i stillingen vil være arbeid med
- klagesaker over kommunale vedtak etter plan- og bygningsloven
- saker på familierettens område, eksempelvis klager på seperasjon, skilsmisse, barnelov og navnelov.
Arbeidsoppgaver vil være både saksbehandling, råd og veiledning av enkeltpersoner og kommuner. Andre fagområder avdelingen har kan også bli aktuelle.
Kvalifikasjonskrav
Vi søker etter en dyktig og fleksibel jurist med interesse for offentlig forvaltning som
- har juridisk embetseksamen eller master i rettsvitenskap
- relevant erfaring
- er fleksibel, initiativrik, løsningsdyktig og systematisk
- arbeider like godt alene som sammen med andre
- er løsningsorientert og har god relasjonell kompetanse
- uttrykker seg klart skriftlig og muntlig, på begge målformer
- har god digital kompetanse
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- varierte, interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i et trivelig arbeidsfellesskap
- god oppfølging og arbeid i en avdeling med høy kompetanse
- lønn som rådgiver, kr 550 000 - 640 000 pr år i statens lønnsregulativ, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. For særlig godt kvalifiserte kan høyere lønn vurderes
- god pensjonsordning, gruppelivsforsikring og mulighet for boliglån i Statens pensjonskasse (det blir trukket 2 % pensjonsinnskudd fra lønnen)
- fleksibel arbeidstid og statlig avtaleverk
- nødvendig opplæring og rom for kompetanseutvikling
- hjem - jobb - hjem ordning
Det er 6 måneders prøvetid i stillingen.
Statsforvalteren har som personalpolitisk mål å rekruttere kvalifiserte kandidater uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Vi arbeider for å realisere regjeringen sin inkluderingsdugnad.
Spørsmål om stillingen
Du får nærmere opplysninger hos avdelingsdirektør Monica Nessa, tlf. 51 56 88 71, mobil 481 26 847 eller ass. avdelingsdirektør Jan Petter Stangeland, tlf. 51 56 88 55, mobil 452 34 036.