Rådgiver - HR ved Byrådslederens kontor

Rådgiver - HR ved Byrådslederens kontor

Søknadsfrist
 
Seksjon for internadministrasjon har 24 medarbeidere med ansvar for drift og utvikling av fellesfunksjoner for ni byrådsavdelinger innenfor fagområdene økonomi/regnskap, HR, HMS, saksbehandlingssystem, arkiv, informasjonssikkerhet, IKT, anskaffelser og kontor- og eiendomsforvaltning. Seksjonen har også ansvar for virksomhetsstyring av etater under Byrådslederens kontor. Seksjonen ledes av en seksjonssjef og har tre team, HR, Dokumentsenter og IKT-brukerstøtte.
Denne stillingen er plassert i HR-teamet. Teamet har operativt og strategisk fagansvar på HR-området. Dette innebærer blant annet forvaltning av systemer for rekruttering, lønn, fravær, personalarkiv, HMS og tjenestereiser. Teamet yter saksbehandlingsbistand og rådgivning innenfor ansettelser, sykefraværsoppfølging, permisjoner, pensjon og andre personalsaker.
Vi søker en medarbeider som ønsker en hverdag med høyt tempo og varierte arbeidsoppgaver. Du må være opptatt av læring, kompetanseutvikling, god organisasjonskultur og kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser.
Søknadsfrist: 27.03.2022

 

Arbeidsoppgaver

  • Generell rådgivning og veiledning til ledere i personalsaker
  • Saksbehandling og oppfølging i komplekse personalsaker
  • Rådgivning og saksbehandling i rekrutterings- og ansettelsesprosesser
  • Saksbehandling og oppfølging av varslingssaker 
  • Andre arbeidsoppgaver under seksjonens ansvarsområde må påregnes

Kvalifikasjoner

  • Jurist eller annen relevant utdanning, fortrinnsvis med arbeidsrett i fagkretsen
  • Relevant erfaring fra arbeidsområdene
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

  • Initiativrik og utviklingsorientert
  • Har gode kommunikasjonsevner og evne til å skape trygghet i krevende situasjoner
  • Er fleksibel og opptatt av å finne gode løsninger
  • Er selvstendig, nøyaktig og resultatorientert
  • Har gode samarbeidsevner og bidrar til et godt sosialt arbeidsmiljø

Vi tilbyr

  • Et stimulerende og godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
  • IA-bedrift
  • En spennende arbeidsplass på Oslo rådhus
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksitidsordning
  • Lønnsplassering etter erfaring og kompetanse for stilling som rådgiver mellom lønnstrinn 40 – 56 (kr 570 500 – kr 773 000), eventuelt som spesialrådgiver mellom lønnstrinn 43 – 57 (kr 601 700 – kr 787 500)

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Dersom søker ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Søknaden må sendes elektronisk i rekrutteringssystemet innen søknadsfristen.

Om arbeidsgiveren

Oslo kommune har et parlamentarisk styringssystem med byrådet som øverste utøvende styringsorgan. Byrådets nærmeste administrasjon består av ni byrådsavdelinger. Avdelingene er ansvarlig for forberedelser og gjennomføring av saker for byrådet, inkludert planlegging, oppfølging og kontroll overfor kommunens virksomheter. Hver byrådsavdeling ledes av en byråd med kommunaldirektør som øverste administrative leder.

Byrådslederens kontor har ansvar for overordnede, strategiske koordinerings- og utviklingsoppgaver og bistår byrådslederen med å samordne byrådets arbeid. Byrådslederens kontor har seks seksjoner, Byrådets kontor, Internrevisjonen, Internadministrasjonen, Kommunikasjonsseksjonen, Internasjonalt kontor og Seksjon for organisasjon og ledelse.

Sektor: Offentlig

Sted: Rådhusplassen 1, 0037 Oslo

Bransje: Offentlig administrasjon

Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Rådgivning, Jurist

SØK HER