Leder og jurist søkes til nyopprettet stilling

LOGO Oslo kommune
Søknadsfrist: 
15.09.2019

Interesse for uteliv og økonomisk kriminalitet?

Næringsetaten er i utvikling og vi søker en kreativ og dyktig jurist til nyopprettet stilling. Vårt hovedmål er å bidra til at Oslo blir en trygg hovedstad med seriøst og trygt uteliv. Dette kan du være med på å påvirke!

Leder og jurist søkes til nyopprettet stilling

Oslo kommune, Næringsetaten

Gjennom samarbeid med andre offentlige kontrollorganer er målet å forhindre konkurransevridning i utelivsbransjen og fjerne useriøse aktører. Som leder i en nyopprettet stilling er det store muligheter for å påvirke din egen arbeidshverdag og forme din egen stilling.

Vi søker en erfaren jurist med interesse for økonomi og uteliv til å lede vårt team for vandel og samarbeid. Teamet skal bidra til å avdekke økonomisk kriminalitet i utelivsbransjen og eventuelt sanksjonere med vedtak om inndragning av bevilling i ettertid. En viktig arbeidsoppgave til stillingen er å skaffe seg innsikt i den økonomiske kriminaliteten i utelivsbransjen og utvikle strategier og tiltak for å bekjempe den. Du vil ha personalansvar for teamet som består av 5-6 jurister. Teamleder rapporterer til avdelingsdirektør for alkohol og tobakk.

Vi ser etter deg som er initiativrik med utpregede samarbeidsegenskaper. Du bør ha interesse for Oslos uteliv, samt evne til å utvikle teamet og metodene for å nå Næringsetatens mål.

Arbeidsoppgaver

  • Lede og videreutvikle teamet
  • Personalansvar for teamets ansatte
  • Utvikle strategier og tiltak for å bekjempe økonomisk kriminalitet
  • Videreutvikle samarbeidsrelasjoner både internt og eksternt
  • Resultat- og fagansvar for teamets måltall og oppgaver

Kvalifikasjoner

  • Master i rettsvitenskap
  • Ledererfaring er ønskelig
  • God rolleforståelse og kjennskap til politiske prosesser og forholdet mellom politikk og administrasjon
  • God kjennskap til bruk av digitalisering og IKT-systemer/verktøy som grunnlag for effektivisering og forbedring
  • Kunnskap om skatte,- avgifts og regnskapslovgivning er en fordel
  • Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

  • Du motiverer og koordinerer teamet mot felles mål
  • Du samarbeider godt med andre, bygger nettverk og skaper relasjoner som er viktige for bedre måloppnåelse
  • Du er innovativ og søker nye tilnærmingsmåter
  • Du er en igangsetter samtidig som du aksepterer ansvar for gjennomføring og resultater

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • En variert og utfordrende arbeidshverdag
  • Godt arbeidsmiljø og engasjerende arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid
  • Trimrom i kjelleren og takterrasse
  • Kontorer sentralt, like ved Stortinget i Tollbugata 27
  • Lønn etter avtale
  • Gode tjenestepensjons- forsikrings og låneordninger i Oslo pensjonsforsikring

Næringsetatens overordnede mål er å bidra til at Oslo blir en trygg hovedstad med bedre folkehelse og redusert skadelig alkoholforbruk. Oslo skal ha seriøs drift av serverings-, salgs- og skjenkestedene.

Vi behandler søknader, fatter vedtak og driver kontrollvirksomhet iht. alkohol-, serverings- og forvaltningsloven. Vi gir informasjon og veiledning, og tilbyr elektronisk gjennomføring av etablerer- og kunnskapsprøver. Vi har også ansvar for å kontrollere steder som selger tobakk. Næringsetaten har bred kontakt med utelivsbransjen og samarbeider med Politiet, Kemnerkontoret, Skatteetaten og andre offentlige kontrollorganer.

Vi har 47 heltidsansatte medarbeidere og 35 deltidsansatte skjenkekontrollører.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Næringsetaten oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan bli ført opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil det i tilfelle bli gitt varsel om.

Søknadsfrist:15.09.2019

Kontaktpersoner:

  • Seksjonsleder, Kontrollseksjonen Anders Aurmo, tlf.  91842737
  • Organisasjonskonsulent Elisabeth Grylling, tlf. 95869901

Arbeidssted: Tollbugata 27, 0157 Oslo

Vi har også ledig en annen nyopprettet lederstilling – se her

SØK HER!

ANDRE LEDIGE STILLINGER:

LOG NLF
Norges Lastebileier-Forbund, NLF
Søknadsfrist: 
20.09.2019
LOGO PST
Politiets Sikkerhetstjeneste
Søknadsfrist: 
22.09.2019
LOGO Tolletaten
Tolletaten, Oslo
Søknadsfrist: 
23.09.2019
LOGO Asker og Bærum tingrett
Asker og Bærum tingrett
Søknadsfrist: 
25.09.2019
LOGO Sykehusinnkjøp
Hovedkontor, Sykehusinnkjøp HF, Vadsø
Søknadsfrist: 
29.09.2019
LOGO Sivilombudsmannen
Stortinget
Søknadsfrist: 
01.10.2019
LOGO Arendalsadvokatene
Arendalsadvokatene AS
Søknadsfrist: 
01.10.2019
LOGO Space Norway
Space Norway
Søknadsfrist: 
06.10.2019
LOGO NTNU
NTNU, Trondheim
Søknadsfrist: 
11.10.2019