Jurist

Fredrikstad kommune

Søknadsfrist

Vil du være med å gjøre en forskjell som jurist i HR?

Vi trenger deg som har en forkjærlighet for arbeidsrett og som har nok erfaring til å bli vår spesialist på HR området.

HR-avdelingens målsetting er å bidra til å skape en
attraktiv arbeidsplass som leverer i tråd med Fredrikstad kommunes overordnede målsettinger og strategier.

HR-avdelingen er organisert med to staber og fire ulike fagteam for områdene kompetanse og rekruttering, oppfølging
og arbeidsrett, lønn og arbeidstid og organisasjonsutvikling. Vi søker en jurist som kan og liker HR-faget, og som skal jobbe hovedsakelig innenfor arbeidsrett og tilhørende offentlig rett. Vi ønsker en som er trygg i håndtering av vanskelige personalsaker og har erfaring med varsling og faktaundersøkelser.

Vi kan tilby

Du vil få utfordrende og interessante arbeidsoppgaver i et aktivt og faglig kompetent arbeidsmiljø. Du vil bli en av to jurister i et arbeidsfellesskap hvor medarbeiderne er stolte av jobben sin og utfører den med stort engasjement. Vi tilbyr fleksibel arbeidstid og gode pensjons- og forsikringsordninger. Stillingen vil ha kontorplass på Rådhuset som er sentralt i
Fredrikstad, nærhet til skjærgården og tilgang til et rikt kulturliv i Norges mest attraktive by 2017. Lønn etter avtale.

Generelt:
Arbeidstakere tilsettes i Fredrikstad kommune i henhold til lover, reglement og tariffavtale. Prøvetiden er 6 måneder.

Hovedoppgaver

Du vil være en av våre to eksperter på lov og avtaleverk. Som fagperson på området vil du få ansvar for opplæring av ansatte i Fredrikstad kommune. Arbeidsoppgaver vil være juridiske vurderinger, saksbehandling og faglig veiledning og støtte på relevante områder, herunder bistand til våre ledere i kommunen. Andre viktige oppgaver vil være vanskelige personalsaker, herunder gjennomføring av faktaundersøkelser, oppfølging og videreutvikling av rutiner og regelverk.

Kvalifikasjonskrav

  • Du har master i rettsvitenskap eller juridisk embetseksamen, gjerne med fordypning i arbeidsrett
  • Du bør ha minimum 3 års relevant arbeidserfaring
  • Du har god digital kompetanse
  • Du er god til å kommunisere på norsk, både muntlig og skriftlig

Ønskede kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Det er en fordel om du har erfaring fra HRi offentlig sektor, og gjerne erfaring med forhandlinger. Det er ønske at du har
kjennskap til hovedavtale og tariffavtale. I denne stillingen er det viktig at du er proaktiv, fleksibel og kan jobbe
strukturert. Du må være robust, selvgående og trygg på deg selv. Du må kunne kommunisere og samarbeide godt. Personlig egnethet vil vektlegges.

Søknad sendes

Fredrikstad kommune benytter elektronisk søknadsprosess, og alle søknader på ledige stillinger må gjøres elektronisk i vårt rekrutteringssystem, www.fredrikstad.kommune.no\ledige stillinger.
Interne søkere benytter Frekit, Enterprise Personalia, velge fanen Hjem.

Spørsmål om innlogging/søknadsprosess rettes til førstesekretær Marianne Andersen, telefon 69 30 62 45.

Offentlighet

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt offentligheten. Søkere som
har bedt om unntak fra offentligheten vil bli varslet dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes (offentlighetsloven §
25). Det vil fremgå av den offentlige søkerlisten hvor mange søkere det har vært, alder og hvilket kjønn de har.

Vennligst henvis til Jobbdirekte i søknaden din.

SØK HER!