Juridisk rådgiver

Trysil kommune, Avd Bygg og geo-data

Søknadsfrist

Sektoren Forvaltning og Teknisk drift består av 4 avdelinger; Bygg- og geo-data - Veg, vann og avløp – Eiendom – Landbruk. Sektoren ledes av en kommunalsjef og hver avdeling har egen avdelingsleder. Bygg- og geo- dataavdelingen har i dag 8,3 årsverk fordelt på 9 stillinger. Avdelingen utfører oppgaver innen byggesak og geo-data

Reiseliv er kommunens største og raskest voksende næring, og Bygg- og geo- dataavdelingen har mange spennende og utfordrende oppgaver i denne sammenheng. Avdelingslederstillingen vil bli tillagt en av fagstillingene. Når de to ledige stillingene ved avdelingen er besatt, vil avdelingslederstillingen bli lyst ledig blant de fast ansatte på avdelingen. Du vil derfor kunne søke på  avdelingslederstillingen når den lyses ut internt. Fast stilling i 100 % som juridisk rådgiver ved plan-, bygg og miljøavdelingen er ledig for snarlig tiltredelse

Arbeidsoppgaver:
Intern rådgivning, veiledning og kvalitetssikring i juridiske spørsmål innen sektorens fagfelt, spesielt forvaltningsrett og plan- og bygningsrett
Saksbehandling og klagebehandling, herunder også forberedelse av saker til politisk behandling
Utredning, utarbeidelse og forhandling av kontrakter, særlig utbyggingsavtaler
Stillingen kan bli tillagt oppgaver innen andre fagfelt ut fra kommunens behov

Kvalifikasjoner:
Juridisk embetseksamen / mastergrad i rettsvitenskap
God kjennskap til alminnelig forvaltningsrett, plan- og bygningsrett og miljørett
God muntlig og skriftlig framstillingsevne
Beherske data som arbeidsverktøy
Relevant erfaring er ønskelig, men nyutdannede kandidater oppfordres også til å søke

Personlige egenskaper:
Gode samarbeidsevner, kunne jobbe selvstendig og være løsningsorientert
Serviceinnstilt og positiv holdning til både publikum og kolleger
Evne og vilje til å tilegne og dele ny kompetanse
Trives med et høyt arbeidstempo og kunne jobbe under press

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi kan tilby:
Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver innen et spennende fagfelt
Godt arbeidsmiljø og dyktige kolleger
Fleksibel arbeidstid
Medlemskap i offentlig pensjonsordning

Andre opplysninger:
Tilsettingen skjer i henhold til lov og avtaler som gjelder for Trysil kommune

Lønn etter avtale

Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til konstituert avdelingsleder Rune Møller Poulsen tlf. 47472972 eller kommunalsjef Bjørn Myhre tlf. 47472943.

Trysil kommune er en IA-bedrift og ønsker mer mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte personer til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder, funksjonsnedsettelse, etnisk eller nasjonal bakgrunn.
Velkommen med din søknad!

Vi krever skriftlig søknad med CV. Bruk vårt elektroniske søknadsskjema. Dette finner du på kommunens hjemmeside – www.trysil.kommune.no .Vi ber om at samtlige punkter på søknadsskjema fylles ut. Trenger du rådgivning, ta kontakt på tlf. 62 45 77 00

Om søknaden
Dokumentasjon på utdanning og yrkeserfaring sendes ikke sammen med søknaden. Vi vil be om disse senere i ansettelsesprosessen.

Fortrinnsrett
I henhold til hovedtariffavtalen (HTA) kap 1 § 2 pkt 2.3 andre ledd og AML § 14-3, har fast deltidsansatte fortrinnsrett til økt stillingsstørrelse. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.

Søkerliste

Alle søkere vil i utgangspunktet få sitt navn på den offentlige søkerlista. Vi kan gjøre unntak dersom søker oppgir helt spesielle grunner til at vedkommende ikke ønsker navnet sitt offentliggjort. At man ikke ønsker at dagens arbeidsgiver skal få kjennskap til at man er søker, er som hovedregel ikke god nok grunn til at vi unntar søkerens navn fra offentligheten.

SØK HER!

 

Vennligst oppgi i søknaden at du fant denne stillingen her!