Fagsjef - Personskade

DNB

Søknadsfrist
 
Kundeoppgjør er en seksjon i Liv og Pensjon i Wealth Management. 
Vi har ansvar for oppgjør av alle livs- og pensjonsforsikringsproduktene . Seksjonen har også ansvar for POL, AML, utredning og operasjonell risiko og internkontroll.
Kundeoppgjør består av 6 avdelinger med medarbeidere både i Trondheim og i Bergen, som er eksperter på oppgjør av innskuddspensjon, ytelsespensjon, personalforsikring, personforsikring og andre pensjon og spareprodukter. Nå ser vi etter en ny Fagsjef til Personskadeoppgjør.
 
Personskadeoppgjør består av 2 team med til sammen 25 medarbeidere. 
Avdelingen har ansvar for all saksbehandling og oppgjør innen personalforsikringsproduktene i DNB. Personskadeoppgjør er en del av Seksjon Kundeoppgjør i DNB livsforsikring AS, og er lokalisert i Trondheim.
 
Kundebehandling er en spesielt viktig del av personskadeoppgjøret. Det er her vi møter de skadelidte og de etterlatte. Det er her vi virkelig skal vise ”kunsten å møte kunden”. Vi har som mål å ha markedets beste oppgjørsopplevelse.  Vi setter alltid kunden i fokus og jobber etter filosofien om at involverte medarbeidere gir et godt arbeidsmiljø.
 
Personskadebehandling handler om å kombinere god kundebehandling, juridisk og økonomisk forståelse og helsefaglig kunnskap, samt evne til å forhandle frem riktige skadeoppgjør.
 
Vi søker deg som er jurist og som har bred kjennskap til personskadeprodukter. Som fagsjef blir du ansvarlig for å sikre kvaliteten i utøvelsen av vår skadebehandling samt påse at rutinene vi arbeider etter har høy standard. Stillingen rapporterer til avdelingsleder for Personskade.
 
Viktige arbeidsoppgaver:
  • Faglige vurderinger i personskadesaker og sparringspartner i enkeltsaker for kollegaer teamene
  • Internundervisning for avdelingens medarbeidere i faglige emner samt generell sikring av kompetanse
  • Bidra aktivt til forenkling og forbedring av arbeidsmetodikk, samt sikre etterlevelse
  • Bistå ved forhandlinger, rettsmeklinger og ved forliksklager
  • Bistå ved utarbeidelse av policy, rutiner, retningslinjer og vilkår
  • Være en relasjonsbygger inn mot bransjen

Kvalifikasjoner og egenskaper:

  • Utdannet jurist
  • Høy forsikringsfaglig forståelse og sterk faglig integritet
  • Løsningsorientert, beslutningsdyktig og med solid gjennomføringsevne
  • God forretningsforståelse og er resultatbevisst
  • Være en god relasjonsbygger med god kommunikasjons og samarbeidsevne
  • Interesse for og ønske om å bidra til å utvikle personskadeområdet for å møte de forventninger kunder, samarbeidspartnere og markedet krever.

Du må like hektiske dager og kunne bidra med stor arbeidskapasitet. Personlig egnethet og faglige kvalifikasjoner vil bli tillagt stor vekt.

Vil du vite mer om stillingen? Ta gjerne kontakt med leder for Kundeoppgjør Marita Kørra Grande +47 971 59 575 eller avdelingsleder Hege A. Rønning +47 415 99 822

Søknadsfrist 30. august. Søknader vurderes fortløpende, oppstart etter avtale.

Vi trenger dyktige og motiverte medarbeidere for å møte kundens behov og for å nå våre mål. For å dekke konsernets behov, trenger vi medarbeidere med ulik bakgrunn og kompetanse. Trives du med å sette kunden i fokus, og identifiserer du deg i tillegg med verdiene våre: nysgjerrig, modig og ansvarlig, kan du passe godt inn hos oss.

Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og annen dokumentasjon. Denne bakgrunnssjekken blir gjennomført av Semac og gjennomføres ikke uten samtykke fra søkeren, og aktuelle søkere vil motta nærmere informasjon om dette. 

For stillinger som krever autorisasjon og/eller godkjenning av egnethet, forutsettes politiattest fremlagt. Vi gjør oppmerksom på at vi aldri vil be om BankID-informasjon i søknadsprosessen.

Søk nå