Direktør i Norges Høyesterett

LOGO Høyesterett
19.06.2019

Embetet som direktør i Høyesterett blir ledig fra 1. september 2019.

Direktør i Norges Høyesterett

Norges Høyesterett

Direktøren leder Høyesteretts juridiske og administrative støtteapparat og har det overordnede ansvaret for blant annet økonomiforvaltning, organisasjonsutvikling, organisering av saksavvikling generelt og personalforvaltning. Videre har direktøren det overordnede ansvaret for Høyesteretts betydelige utadrettede virksomhet, både nasjonalt og internasjonalt, og for informasjons-virksomheten og sikkerhetsarbeidet i Høyesterett. Digitalisering innebærer en stor omstilling på flere av disse områdene. Det er på alle områder et tett og nært samarbeid mellom høyesterettsjustitiarius og direktøren. Direktøren arbeider også nært sammen med Høyesteretts dommere.

Direktørens arbeidsoppgaver er krevende og varierte. Foruten solide juridiske kvalifikasjoner krever stillingen gode lederegenskaper, administrative evner og samarbeidsevner. Det er ønskelig at søkere har god gjennomføringsevne og omstillingsevne samt evne til å engasjere og motivere medarbeidere. Det er videre ønskelig med en utpreget serviceinnstilling, god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, gode engelskkunnskaper, stor arbeidskapasitet og arbeidsglede, god kjennskap til domstolene og offentlig forvaltning samt god samfunnsinnsikt.

Norsk statsborgerskap er en forutsetning for å kunne tilsettes i stillingen. Det er også en forutsetning at vedkommende vil kunne bli sikkerhetsklarert for graden Strengt hemmelig.

Lønn etter avtale og innenfor Statens lederlønnssystem. Tiltredelse etter avtale.

For nærmere informasjon om stillingen kan det tas kontakt med justitiarius Toril Marie Øie,
dommer Magnus Matningsdal eller direktør Gunnar Bergby, alle på tlf. 22 03 59 00.

Det kan før søknadsfristens utløp også tas fortrolig kontakt med vår rådgiver Geir Fottland
i ISCO Group, på tlf. 930 09 523 eller på epost fottland@iscogroup.no.

Det er et personalpolitisk mål at arbeidsstaben skal gjenspeile befolkningssammensetningen generelt – også når det gjelder kjønn og kulturelt mangfold. Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Det gjøres oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om man har bedt om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste. Søkeren vil i tilfelle få varsel før offentliggjøring.

SØK HER !

LOGO Arbeids- og sos dep
17.10.2019
LOGO Stavanger kommune