Avdelingsleder byggesak Samfunn og miljø
Nes kommune
Søknadsfrist
Ønsker du en spennende stilling i en kommune i vekst? Vi har ledig stilling som avdelingsleder for den nyopprettede avdelingen Byggesak. Avdelingen har tre byggesaksbehandlere, og er organisert under kommunalområdet Samfunn og miljø.
Vi søker etter en positiv og strukturert leder, og ønsker at vår nye avdelingsleder skal være med å videreutvikle våre tjenester innenfor ansvarsområdet. Som avdelingsleder får du en spennende jobb med fagansvar for en synlig og viktig del av forvaltningen, hvor det forutsettes at det samarbeides godt med tilgrensende fagområder i avdelingene Plan, Landbruk og Kommunalteknikk.
Vi søker etter en positiv og strukturert leder, og ønsker at vår nye avdelingsleder skal være med å videreutvikle våre tjenester innenfor ansvarsområdet. Som avdelingsleder får du en spennende jobb med fagansvar for en synlig og viktig del av forvaltningen, hvor det forutsettes at det samarbeides godt med tilgrensende fagområder i avdelingene Plan, Landbruk og Kommunalteknikk.
SØK HER
Arbeidsoppgaver
- Behandling av byggesaker etter plan- og bygningsloven
- Fag-, personal- og økonomiansvar for byggesaksavdelingen
- Veilede eksterne og interne i plan- og bygningsloven
- Forberedelse av saker til politisk nivå
- Videreutvikle interne rutiner og styringssystemer
- Bidra i arbeidet med utbyggingsavtaler
- Bidra i refusjonssaker og ekspropriasjonssaker m.m.
- Utarbeide avdelingens budsjett, og leveranse til økonomiplan/handlingsprogram
- Rapportere på budsjett- og økonomiplan/handlingsprogram
Kvalifikasjoner
- Det er ønskelig med relevant universitets- eller høyskoleutdanning, gjerne ingeniør, arkitekt eller jurist
- Erfaring fra plan- og bygningsloven, primært byggesaksdelen
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Personlig egnethet i forhold til ledelse vil bli tillagt vekt
- Relevant og lang erfaring kan kompensere for formell relevant utdanning
- Det er ønskelig med kurs i spesiallovene tilknyttet sektoren, i hovedsak plan- og bygningsloven
- Det er ønskelig med kjennskap til samspill mellom administrasjon og politikk
- Beherske IKT-verktøy godt
Personlige egenskaper
- Du må ha god arbeidskapasitet og evne til å arbeide selvstendig
- Du må være løsningsorientert og god på samarbeid
- Ha et utstrakt kundeperspektiv
- Flink til å motivere kolleger og trives med å omgås mennesker
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- Godt tverrfaglig arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer
- En variert hverdag
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Kontakt: Elisabet Frøyland Telefon: 911 68 699
Rådhusgata, 2150 Årnes, Norge