Avdelingsleder byggesak Samfunn og miljø

Nes kommune

Søknadsfrist
Ønsker du en spennende stilling i en kommune i vekst? Vi har ledig stilling som avdelingsleder for den nyopprettede avdelingen Byggesak. Avdelingen har tre byggesaksbehandlere, og er organisert under kommunalområdet Samfunn og miljø.   
Vi søker etter en positiv og strukturert leder, og ønsker at vår nye avdelingsleder skal være med å videreutvikle våre tjenester innenfor ansvarsområdet. Som avdelingsleder får du en spennende jobb med fagansvar for en synlig og viktig del av forvaltningen, hvor det forutsettes at det samarbeides godt med tilgrensende fagområder i avdelingene Plan, Landbruk og Kommunalteknikk. 
 
 

SØK HER

Arbeidsoppgaver

  • Behandling av byggesaker etter plan- og bygningsloven 
  • Fag-, personal- og økonomiansvar for byggesaksavdelingen
  • Veilede eksterne og interne i plan- og bygningsloven
  • Forberedelse av saker til politisk nivå
  • Videreutvikle interne rutiner og styringssystemer
  • Bidra i arbeidet med utbyggingsavtaler
  • Bidra i refusjonssaker og ekspropriasjonssaker m.m.
  • Utarbeide avdelingens budsjett, og leveranse til økonomiplan/handlingsprogram
  • Rapportere på budsjett- og økonomiplan/handlingsprogram

Kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig med relevant universitets- eller høyskoleutdanning, gjerne ingeniør, arkitekt eller jurist
  • Erfaring fra plan- og bygningsloven, primært byggesaksdelen
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Personlig egnethet i forhold til ledelse vil bli tillagt vekt
  • Relevant og lang erfaring kan kompensere for formell relevant utdanning
  • Det er ønskelig med kurs i spesiallovene tilknyttet sektoren, i hovedsak plan- og bygningsloven
  • Det er ønskelig med kjennskap til samspill mellom administrasjon og politikk
  • Beherske IKT-verktøy godt

Personlige egenskaper

  • Du må ha god arbeidskapasitet og evne til å arbeide selvstendig
  • Du må være løsningsorientert og god på samarbeid
  • Ha et utstrakt kundeperspektiv
  • Flink til å motivere kolleger og trives med å omgås mennesker
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr

  • Godt tverrfaglig arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer
  • En variert hverdag
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
 

Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

Kontakt: Elisabet Frøyland Telefon: 911 68 699
 
Rådhusgata, 2150 Årnes, Norge

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement. Kommunen har i overkant av  23.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma - elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes. Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.