Advokat

NITO LOGO
24.02.2019

NITO er Norges største organisasjon for ingeniører og teknologer med over 89 000 medlemmer. Organisasjonen er en partipolitisk uavhengig og frittstående fagorganisasjon. Vi er 130 glade, kreative og innovative kolleger med god breddekompetanse, som sammen gjør oss til et sterkt faglig miljø. Vi er tilstede for medlemmene over hele landet, og har 16 avdelingskontorer i tillegg til hovedkontoret i Oslo.

Advokat

NITO

I NITO er vi lidenskapelig opptatt av at våre medlemmer får optimale lønns- og arbeidsvilkår, faglig utvikling og at ingeniører og teknologer har en synlig og tydelig stemme i samfunnet. Fornøyde medlemmer er det beste vi vet og derfor blir vi motivert og begeistret av å strekke oss litt lenger.

Om fagmiljøet
NITO har betydelig erfaring og ekspertise innen individuell og kollektiv arbeidsrett, og har et stort arbeidsrettslig miljø på 19 ansatte advokater. Vi er nå på jakt etter en ny kollega som ønsker å være en del av dette fellesskapet, og har ledig en fast stilling som advokat i juridisk seksjon i avdeling for Forhandlinger og arbeidsliv.

NITO-advokatene tilbyr arbeidsrettslig bistand innen de fleste områder av arbeidslivet, og våre medlemmer er ansatt i alle typer virksomheter i både privat og offentlig sektor. Sakstilfanget er svært bredt, og NITO prioriterer spesielt henvendelser knyttet til omorganisering, nedbemanning, stillingsvernssaker, arbeidstid, forhandlinger, pengekrav, pensjon og tariffavtaler. Advokatene deltar også i NITOs arbeid med utvikling av arbeidslivspolitikk og skriver fagartikler og høringssvar på arbeidslivsområdet.

Om stillingen
Ansvarsområder:
Stillingen innebærer i hovedsak individuell, arbeidsrettslig bistand til medlemmer og tillitsvalgte. Du skal fremme medlemmenes interesser i saker som oppstår i arbeidsforholdet og også bidra i undervisning og foredrag for tillitsvalgte og medlemmer. Arbeidsoppgavene er svært varierte, og reisevirksomhet må påregnes.

Ønskede kvalifikasjoner:
Vi er på jakt etter en advokat med praktisk erfaring innen arbeidsrett. Fortrinnsvis ønsker vi en advokat med god kunnskap innenfor fagområdene arbeidstid og/eller pensjon. Det er også nødvendig med gode engelskkunnskaper.
Samfunnsengasjement vil vektlegges positivt.

Som NITO-advokat jobber du tett på mennesker i et bredt spekter av saker. Du må være profesjonell, glad i å bistå enkeltmennesker, faglig sterk og serviceinnstilt. Du må takle en stor variasjon i arbeidsoppgaver og til tider ett høyt arbeidstempo.

Vi kan tilby
Vi kan tilby den rette personen et uformelt og hyggelig arbeidsmiljø, konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår, fleksibilitet og en spennende jobb i en organisasjon i vekst.

Ved spørsmål om stillingen ta gjerne kontakt med:

• advokat Erlend Aarsand, sjef juridisk seksjon, 402 81 018
  • Monica Holmen, HR sjef, 913 34 128.

SØK HER !

Vennligst oppgi i søknaden hvor du oppdaget stillingen!

LOGO Helfo
HELFO Tønsberg
25.04.2019
LOGO Campbell og Co